توضیحات

سریع ترین روش ارسال بار در ایران

سریع ترین روش ارسال بار در ایران

همانطور که می‌دانید امروزه افراد زیادی در سراسر جهان از خدمات مختلف حمل‌ و نقل برای ارسال خرده بار و بار و دریافت کالاها و مرسوله‌های خود استفاده می‌کنند که هر یک از آن‌ها شرایط و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. اما شاید برای شما هم این سؤال پیش‌آمده باشد که در بین تمامی روش‌های حمل‌ و نقل، سریع ترین روش ارسال بار در ایران کدام است؟

تمامی روش‌های موجود برای ارسال و پست کالا شرایط متفاوتی با یکدیگر دارند، از جمله این شرایط می‌توان به عواملی مانند سرعت در ارسال، هزینه‌های ارسال، کیفیت ارسال و… اشاره کرد.
در این مقاله قصد داریم تا درباره سریع ترین روش ارسال بار در ایران (بین شهری، بین‌المللی و درون شهری) برای شما صحبت کنیم. اگر می‌خواهید با سریع ترین روش ارسال بار در ایران آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ارسال بار با باربری‌های اتوبوس‌رانی

قابل‌ ذکر است که بدانید سریع ترین و البته پرهزینه ترین روش ارسال بار در ایران (بین شهری و بین المللی) ارسال بار با اتوبوس بوده که روزانه افراد زیادی برای ارسال کالاهای خود در کمتر از 24 ساعت از این روش استفاده می‌کنند.

برای ارسال بار و بسته از طریق این روش از اتوبوس‌های مسافرتی استفاده می‌شود. این اتوبوس‌ها زمانی که عازم راه می‌شوند بارها و بسته‌هایی نیز همراه خود دارند که آن‌ها را در مقاصد و شهرهای مختلف تحویل می‌دهند.
این روش را می توان سریع ترین روش ارسال بار در ایران دانست که در این روش محموله شما حداقل در 8 ساعت و حداکثر در 48 ساعت به مقصد موردنظرتان می‌رسد، البته باید توجه داشته باشید که این مدت‌زمان تا حد زیادی به شهر مبدأ و مقصد، میزان ترافیک، تردد اتوبوس‌ها و… بستگی دارد.
برای ارسال بار خود به این روش باید توجه داشته باشید که شهر مقصد شما پایانه اتوبوس‌رانی داشته باشد یا حداقل در مسیر تردد اتوبوس باشد.
لازم به ذکر است که بدانید این روش برای ارسال‌های بین‌المللی مناسب بوده و بسته‌ای که از شما تحویل گرفته می‌شود، با اولین اتوبوس به سمت مقصد به حرکت در می‌آید.

ارسال هوایی روش ارسال بسته بین شهری و بین المللی

در این روش روزانه هزاران کالا و محموله به‌صورت هوایی و در کمتر از 24 ساعت از شهری به شهر دیگر و از فرودگاهی به فرودگاه دیگر ارسال می‌شود.
حال چرا می‌گوییم که این روش سریع ترین روش ارسال بار در ایران برای ارسال بین‌المللی است؟ دلیل این ادعا این است که در روش ارسال هوایی حداقل زمان برای ارسال بسته 48ساعت و حداکثر زمان 72 ساعت است، البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که این مدت‌ زمان برای ارسال بین‌المللی بیشتر بوده و مدت‌ زمان مورد نظر برای هر کشوری متفاوت است.
نحوه انجام این روش به این صورت است که بار از فرودگاه مبدأ به فرودگاه مقصد می‌رسد؛ لازم به ذکر است که بدانید در این روش امکان ارسال درب‌به‌درب هم وجود دارد، به این صورت که در مبدأ بار توسط پیک درب منزل تحویل گرفته شده و به فرودگاه مبدأ تحویل داده می‌شود و سپس در فرودگاه مقصد بار موردنظر توسط پیک تحویل گرفته شده و درب منزل مقصد تحویل داده خواهد شد.
نکته قابل‌توجه درباره این روش ارسال این است که شما محدودیت وزنی و حجمی برای ارسال بار دارید.

 

سریع ترین روش ارسال درون شهری با پیک درون شهری

تمامی بارهای درون شهری توسط پیک‌های درون شهری در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شده و برای کسانی مناسب است که مبدأ و مقصد ارسالی آن‌ها داخل شهرشان قرار داشته و می‌توانند در سریع‌ترین زمان بسته خود را با پیک درون شهری به مقصد موردنظرشان بفرستند.
این بسته‌ها توسط پیک‌های موتوری دریافت شده و آن‌ها بسته شما را در میان شهر شلوغ و پرترافیک در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد می‌رسانند. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که بار و بسته شما در ابعاد و اندازه‌های بزرگ باشد، در این صورت پیک موتوری دیگر توان برآورده‌کردن نیاز شما را نداشته و شرکت موردنظر برای انجام خواسته شما ماشین‌های مختلفی مانند کامیون، وانت و… را جایگزین پیک موتوری می‌کند.
اما در کل می‌توانیم سریع ترین روش ارسال بار در ایران برای ارسال درون شهری را پیک درون شهری معرفی کنیم که بسته‌ها و محموله‌های شما را حداقل در یک ساعت و حداکثر در 6 تا 10 ساعت به مقصد موردنظر شما می‌رساند.

باربری‌های ریلی

باربری‌های ریلی فقط برای شهرهایی که خطوط ریلی دارند مناسب بوده و شاید جزو سریع ترین روش ارسال بار در ایران نباشد، اما می‌توان آن را یکی از راه‌های سریع ارسال بسته به‌صورت بین شهری و بین‌المللی دانست و همچنین گزینه خوبی برای انجام واردات و صادرات از طریق ارسال بین‌المللی است.

ارسال‌های پستی

ارسال‌های پستی معمولاً به شکل زمینی و جاده‌ای انجام شده و خودرویی که برای این منظور انتخاب می‌شود، بعد از اینکه در حد ظرفیت پر از بار و بسته شد، به سمت مقصد به راه می‌افتد تا بسته‌ها را با هزینه‌های مقرون‌ به‌ صرفه‌ تری تحویل دهد. اقتصادی‌بودن این روش از این‌ جهت است که خودروی مورد نظر تمام پست‌های یک شهر را جمع‌آوری کرده و در زمان کمتر و به شکلی راحت‌تر آن‌ها را تحویل می‌دهد.

لازم به ذکر است که بدانید مدت‌ زمان ارسال در روش‌های مختلف پستی متفاوت است؛ برای مثال ارسال پست سفارشی 3 تا 7 روز کاری زمان می‌برد، ارسال پست پیشتاز 2 تا 5 روز کاری زمان می‌برد و سریع‌ترین روش ارسال پست ویژه است که بین یک تا 2 روز کاری طول می‌کشد.
شاید ارسال پست ویژه سریع ترین روش ارسال بار در ایران باشد، اما هزینه آن با ارسال هوایی تقریباً برابر است.

اما به‌طورکلی روش ارسال پستی سریع ترین روش ارسال بار در ایران نبوده، اما مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه محسوب می‌شود که برای برخورداری از آن می‌توانید ارسال پست دولتی را انتخاب کنید. از دیگر نکات مثبت و ویژگی‌های خوب پست می‌توان به ارسال درون شهری با هزینه کم و سرعت بیشتر در ارسال نسبت به پیک اشاره کرد.
البته باید توجه داشته باشید که مدت‌ زمان ارسال تا حد زیادی به مبدأ و مقصد بستگی دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله تمامی تمرکز ما روی این بوده که سریع ترین روش ارسال بار در ایران (بین شهری، بین المللی و درون شهری) را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید برای ارسال سریع درون شهری از پیک استفاده کنید و البته برای ارسال سریع و فوری به بیرون شهر و به‌صورت بین‌المللی از روش ارسال بار با اتوبوس استفاده کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که برای ارسال بار از ترمینال شهید کلانتری باید حتماً مقصد شما ترمینال باربری داشته باشد. شما می‌توانید باتوجه‌به شرایط و محموله خود برای ارسال مناسب‌ترین گزینه ارسالی را طبق بودجه و مدت‌زمان لازم برای ارسال انتخاب کرده و از خدمات آن‌ها برخوردار شوید.
امیدواریم که با خواندن این مقاله توانسته باشیم تا اندک مطالبی به اندوخته‌های شما اضافه کرده و شما را در انتخاب بهترین روش ارسال بسته‌های خودیاری رسانده باشیم.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها